Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2017 09:25 - ОРФЕЙ ПЕТКОВ ОСТАВА ГОЛЯМ ПОЕТ В НАШАТА КУЛТУРА
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2957 Коментари: 17 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Въпреки посочените стихове на Тесла и опитът да го очерни, въздържам се от коментар доколко има право, защото той пусна и втори постинг срещу него, аз няма да спра да повтарям, че Орфей Петков е чудесен човек и много талантлив поет. Няма книга, която той да не подари за радиото и да не е представена и приета от слушателите с много признание, както и във  вестници, където съм пускала материали за него, а той не знае, защото не се чуваме редовно, а само по работа. Чудно ми е как никой не скокна да каже, че е окраден? От нито една негова книга.
    Рядко съм срещала поет, Матей Шопкин така силно обича родителите си и ги е отразил в прекрасни стихове, като Орфей, да се върна на думата, написал цял цикъл великолепни стихове  за майка си. Слушатели са плакали и са се обаждали, които ме познават и слушат редовно в литературната рубрика.
   Аз съм много изненадана от това, което се случва с този човек, макар да не съм симпатизант на доста хора в СБП, защото ги знам от години, но все пак един писателски съюз да изгони поет от такава величина, странно, та странно. Да не говорим за прекрасната му интимна лирика.
   Посоченото от Тесла стихотворение на Станков никак не е лошо, въпреки доста негови плитки и лековати на тема - жени, Тесла твърди, че и Райчо Русев е бил изплагиатстван от Петков, но на мен ми става още по - чудно предвид широкомащабната дарба на Орфей да твори.
   И понеже той е получил по честен път многобройни награди там, той не е от хората, които ще си ги уредят, дали не се е пръкнала някоя завистлива злобица с неочакван край?! Питам се. Просто не ми се вярва този творец да посегне на друг творец. Орфей не е пигмей нито в творчеството, нито като човек, така мисля аз.



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. blackpreddator - тоя тесла е пак профил на вонящото ...
11.11.2017 09:47
тоя тесла е пак профил на вонящото чучело

ама колко е чисто без него и двете му шафрантии валюша и ред
цитирай
2. apostapostoloff - Не бива да забравяме и нещо друго:
11.11.2017 10:17
В наши дни нищо не се заражда и прави на "гола поляна". Във всяка една област се взаимства и надгражда. Един пример: ето няколко изпълнения от моя албум Outsider:

https://soundcloud/apostoloff-1

Мнозина ще кажат, че съм заимствал от Robert Johnson, Lightning Hopkins и Big Bill Broonzy. Веднага ще призная, че това си е точно така.

То другояче и не може. Ако поемеш по- други пътища, се получава познатата ни до болка кичозна и инфантилна българска естрада.
цитирай
3. rosiela - Що ли да познаеш?
11.11.2017 10:20
И примерно в конкурса "Горчиво вино" да е пристигнало наподобяващо на първото му стихотворение на Станков от името на Орфей Петков. СБП има книжка с адреси и телефони на всички свои членове. Стой, та гледай. Да не открием Америка отново къде се намира, щото Станков може и да иска да я премести.
цитирай
4. rosiela - Апостоле,
11.11.2017 10:21
имаш право.
цитирай
5. rosiela - Що ли да си прав и наш Валерка, който е на прага на изгонването от СБП, да натопи друг,
11.11.2017 10:26
анонимен написа:
тоя тесла е пак профил на вонящото чучело

ама колко е чисто без него и двете му шафрантии валюша и ред



та да излезе той великият, все него крадат. Понеже имаше една дама с проблемна психика, която преди години го краде във Варна и той спечели дело срещу нея за плагиатство. Осъдиха Снежана и издателя Трендафил Василев, и той от СБП, за чиято алчнотия съм писала тук. Бездарен поет и той.
цитирай
6. rosiela - А доколкото помня по времето на Евтим Евтимов и Романьола Мирославова,
11.11.2017 10:35
Бог да ги прости и двамата, понеже те ме наградиха на този конкурс за стихотворението ми "Притча", те не искаха изпращане по електронен път, а с писма, макар че и по електронен път може да стане шашма.
цитирай
7. tesla - Вие сте като онази жена, пред която ...
11.11.2017 11:40
Вие сте като онази жена, пред която демонстрирали за първи път локомотива - Крещяла с пълно гърло - Няма да тръгне.
Когато тръгнал, започнала да крещи - Няма да спре.
Аз изложих само фактите и те са, че този човек с пълни шепи е крал. Не само от Валери Станков, но и от Райчо Русев. И неслучайно Владо Любенов е продложил Стиховей на Райчо вече да се казва СтиОрфей. Копнах ви картинка от фейса. Що не си пуснеш тоя постинг там, да те видим как ще реагират всичките ти "приятели"
цитирай
8. rosiela - Тесла,
11.11.2017 11:51
може да сте копнали някоя фалшива новина, те много са копнати в интернет пространството. Не се знае. Затова ви съветвам да препрочетете няколко пъти какви са моите аргументи.
Ако смятате да изкарате Валери Станков и Райчо Русев по-големи поети от Орфей Петков, не го приемам и както добре виждате, не само аз.
цитирай
9. rosiela - И още един интересен факт:
11.11.2017 12:06
Владо Любенов е много добър поет и сме приятели във фейса. Попитах дали е вярно това с Орфей, че имаме спор, без да Ви цитирам. Владо Любенов не отговаря от вчера. Нямам повод да вярвам на думите Ви, че е дал такова предложение.
цитирай
10. tesla - Аз просто ти свалих скриншот от ф...
11.11.2017 17:23
Аз просто ти свалих скриншот от фейса на Райчо Русев, за когото твърдиш също, че го познаваш. Това е.
цитирай
11. rosiela - Апостоле,
11.11.2017 17:25
аз ти пуснах текста, ето, пускам втори път, да видим дали излиза.
цитирай
12. rosiela - Горе излезе,
11.11.2017 17:27
виж сам. Имаш право по принцип.
цитирай
13. rosiela - А това означава, че Владо не потвърждава писаното от Райчо, нали така?
11.11.2017 17:32
[quote=tesla]Аз просто ти свалих скриншот от фейса на Райчо Русев, за когото твърдиш също, че го познаваш. Това е.[/quote

Също така, няма яснота дали стихотворението на Орфей е негово, наподобяващо това на Станков или пристигнало от негово име.
Аз разговарях с Орфей, той е бил в Полша и не е присъствал на отстраняването. Освен това твърди, че е клопка, капан.
Както виждате, аз се пазя от пустословия по такъв важен за достойнството на един качествен поет въпрос и не Ви засягам с нищо.
Факт е обаче, че ако Орфей е изигран, това е много грозен акт от страна на СБП.
И аз никога няма да кажа, че той не е много талантлив творец, който свети със собствена светлина в изкуството. А знаем, че понякога тя заслепява!
цитирай
14. missana - Че в двете цитирани от Тесла стихотворения
11.11.2017 21:04
има на места напълно съвпадащи посажи е очевидно. Въпросът е, както казва Роси, дали наистина въпросният Орфей, когото нямам честта да познавам, е действителният автор на стиха спечелил конкурса. Ако това е така, то е налице явно плагиатство. Ако, обаче, някой го е подписал, за да създаде впоследствие интрига срещу него, нещата се променят коренно. Познавайки подлостта на някои чучела, не мога с лека ръка да отхвърля подобна хипотеза. По обвинението , че Орфей е заимствал стихове и на Райсън, не мога да взема отношение, понеже не съм се запознал със случая.
цитирай
15. rosiela - Той пусна и ново стихотворение, плагиатствано от Райчо, когото познавам.
11.11.2017 21:21
Много съм изумена. Орфей Петков наложи името си със собствен талант.
Мисана, помниш как критикувах Надежда Захариева, че прикри мои плагиатствани две стихотворения от Теодора Ганчева и публикувани във в. "Минаха години". Впоследствие открих по интернет кражби и от други мои книги. И заведох дело, което нямаше да сторя, ако се бяха извинили публично, но Надежда |Захариева и Наташа Русева, главен редактор, криха до последно. Теодора Ганчева бе много посредствена поетеса обаче и почина от притеснение не само, че щеше да загуби делото, но беше влязла в Старчески дом за болни от деменция, а нямаше такава, защото апартаментът й, дарен от бай Тошо и родната й къща бяха продадени от сина й на комар Та го играеше уж болна.Така че аз проявявам толеранс, който се извини, но не и който крие и лъже. Тук Орфей е друга класа и не мога да отрека това, но случаите са много неприятни. Няма лошо, че Тесла ги посочва, иначе щях да се съмнявам до последно, особено след като и Владо Любенов, поетът, етично мълчи. Какво да помисли човек? Орфей не се издава, но фактите са си факти.
цитирай
16. tanyaivanova - Аз лично мисля, че Ви прави чест че ...
12.11.2017 01:51
Аз лично мисля, че Ви прави чест че защитихте един млад поет, въпреки, че той не го заслужава. Прекалената амбиция ни подтиква понякога да правим подобни грешки, за да блеснем. Поздрави Таня Гулериа
цитирай
17. rosiela - Таня, благодаря за становището, което изказвате за мен.
12.11.2017 14:07
Орфей е много талантлив, но се е увлякъл. Не биваше да го прави. Освен това той е етичен човек и много добро съм видяла от него. СБП го изгониха, мисля, че е пресилено. Той сам си създаде името, но после очевидно е прекалил. Никого не е обидил, няма просташко поведение, напротив, а аз ценя тези неща.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6602441
Постинги: 5040
Коментари: 23939
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031