Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.05.2009 22:53 - Соц-владиката Николай Пловдивски
Автор: toross Категория: Политика   
Прочетен: 1437 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 01.08.2009 16:55


  Ако има истински православни, ще отпратят Патриката Николай с файтон  

image

 

PlovdivMedia - Ако има истински православни, ще отпратят Патриката Николай с файтон

Във времена, когато се откриват масово джамии и текета, миналата седмица в Пловдив се случи нещо невиждано. Бе запечатан православния параклис „Свети Георги” в най-големия жилищен район „Тракия”. За „патриотичната и православна” акция помогна и полицията. Комисия описвала църковна утвар, изземвала ключове и лепяла листчета с подписи и печати.

Христо МАРКОВ

Акцията е предизвикана от Негово Високопреосвещенство владиката пловдивски Николай, който по негови си причини решил, че не е каноничен храмът и олтарът, забранил на свещениците да служат в него и още куп подобни дивотии. В петък миряни ще протестират срещу това безумие, защото става дума все пак за храм, а не за
артелна в някое поделение. Форумите бяха залени от възмутителни коментари, реагираха журналисти и общественици, теолози напомниха, че владиката изземва правомощията на Св. Синод и епархийския съд. Въобще, станахме за смях за пореден път поради своеволието на един доволно и меко казано противоречив патрика. И това са най-слабите думи за него.
Аз ще направя нещо друго. Ще припомня някои исторически факти за подобни казуси, защото в българската история не са останали владиците, а хора като Стефан Стамболов и безбройните ктитори на църкви и манастири. Прочетете, уважаеми православни миряни, следващите редове!
Участниците във всенародния черковен събор в Цариград през 1870 г., който учредява Екзархията решават да се увековечат на фото. На снимката в долния десен ъгъл се вижда едно 15-16 годишно хлапе. Какво прави там? Как е попаднало? Ирония или предопределение на съдбата, но това хлапе е бъдещият хъш и държавен строител Стефан Стамболов. Попивал е от православните първенци в сюблимния за нацията момент. Та именно Стамболов е най-характерен в отношението си към синодалните старци, владиците и техните попечители от Русия.
През 1888 год. вече като министър-председател събира Св. Синод да узакони властта на правителството и върховенството на новия Княз. За младата ни държава това е имало огромно значение, но синодалните старци два месеца умуват как да угодят на Русия и дори обявяват властта за незаконна, защото „Князу е избран без одобрението на освободителката Русия”. Стефан Стамболов съвсем спокойно изпраща миряни с три файтона и единият откарва варненския Симеон до Вакарел, откъдето е натоварен на влака за Варна, другият файтон през Орхание-Ловеч стоварва Климент в епархията му, а третият – през Петрохан доставя във Враца владиката Константин. Да, но архиереите не мирясват и започват своеволничене сред верующите, политически речи и призиви за „спасение на светото православие”. Обявяват се за „черковните князе в
България”. За реакцията на Стамболов нека цитираме дословно разказа на Никола Обретенов пред Антон Страшимиров: „Бях окръжен управител в Русе. Дойде Стамболов с ескадрон стражари и група миряни. „Ще идем, каже, при вашия кешишин Григория. Той е свикал Врачанския Константин, моя от Търново Климент и Варненския Симеон. Решавали да издадат тайно окръжно до своите чернокапци в епархиите да на споменуват името на Княза в литургиите. Аз ще вляза при тях сам. Кога изляза, ако ти смигна, ще подбереш и четиримата кешиши, ще ги натовариш на гемията „Крум Страшний” и ще ги пуснеш по Дунава. Да слязат където щат, само не и на български бряг.” По нататък разказът продължава как Стамболов излязъл, без да даде уговорения знак, защото им обяснил на владиците, че като искат да се кланят на Русия ще им даде пътя къмто руските предели, но в България трябвало да се съобразяват с българите и интересите на новата държава. Е, единият от четиримата кешиши за назидание е заточен в Гложенския манастир. Да се сещат и другарите му какво ги чака.
Сега ще се върнем още по-назад във времето, за да припомним на уважавания митрополит Николай пловдивски, че църквата е на пасомите /миряните/ и се съзиждана с добрите сърца на ктитори, патриоти и държавници, а не на „кешишите”.
Надписът върху стената на долния етаж на Боянската черква гласи: „Въздигна се от основи и се създаде пречистия храм на светия Христов йерарх Никола и на светия великославен Христов мъченик Пантелеймона, със средствата, с грижите и с голямата любов на Калоян севастократор, братовчед царев, внук на св.Стефана крал сръбски. Изписа се в българско царство, при благоверния, благочестив и христолюбив цар Константин Асен, индикт 7 в лето 6767 (= 1259)". Изографисването на светски лица в стенописите е било прието за ерес тогава, а сега е в световната културна съкровищница и пример за православната ни живопис.
Надписът за строежа на Хрельовата кула в Рилския манастир, изписан с вградени тухли на южната стена, гласи: "При владичеството на превисокия господин крал Стефан Душан, господин протосеваст Хрельо с голям труд и разход изгради тази кула на светия отец Иван Рилски и на Божията майка, наречена Осеновица, в годината 6843 индикт пети (1334-35)". Нали виждате, че няма и дума по времето на кой епархийски водач е съграден манастира.
Та ми се струва, че
пловдивчани като толерантни хора дадоха доволно дълго време на духовния си водач да докаже, че е такъв, дори го посрещнаха още на магистралата, водени от атакаджията Павката Шопов и социалистическите първенци. Въпреки че теолози твърдяха, че изборът на Николай е в в противоречие с канона и апостолските правила и дори си сложи владишкото кръстче на калимявката преди Св. Синод да обяви избора му. И с встъпването си патриката пловдивски се развихри. Заваляха към него скъпи подаръци във вид на луксозни лимузини, мерцедеси и аудита, започна с бляскави ремонти, надстрои дувара на митрополията, сякаш да се крие от миряните, спря театрален спектакъл, организира си пошли представления по „подстрижение” на монахиня на поляната пред „Св. Кирик”, стана задължителен персонаж на всякакви съблазнителни светски събития като коктейли, откривания на панаири или просто партийни сбирки, нареди за обикновена сватба на журналист да се бият камбаните в града като при мор или бедствие, бойкотира Църковния събор и бе наказан за своеволието си от върховния орган на църквата ни, наложи срещу канона ръкополагането на подчинения му Антоний за смолянски владика, замаза с латекс безценни фрески в храма „Света Марина", като класическа мутра си сложи еднакви номера на персоналните му луксозни возила, обу чепици от крокодилска кожа и следи времето на златен часовник, иззе ролята на епархийския съд и извика отец Гарена да установи дали е предложил плътска съблазън на Станишев в Кърджали... Мога още дълго да изброявам за битието на този странен персонаж в Светата ни богоспасяема православна Църква, но едва ли е нужно. И тези стигат. И няма ли най-сетне синодалните старци да разберат, че става дума или за маниакално самовлюбен човек, или за просто неуравновесен човек. Сега за параклиса в „Тракия” главата му родила идеята да се конфискува, защото не служели свещеници лично предани Нему. И понеже патриката Николай е руски възпитаник, поклонник на социалистическия режим и Бойко Борисов едновременно, ще му припомня, че Истинно Православната Църква е част от Единната Свята Вселенска и Апостолска Църква.Тя е православна, самостоятелна Църква изповядваща Вселенското Православие,водеща се от каноните на Св. Апостоли, Светите Отци и Св. Вселенски Събори и изповядва решението на Светата Вселенска Патриаршия относно това че всички Църкви са равнопоставени пред Бог и Светия Вселенски престол. Само за информация Нему ще кажа, че в любимата му Русия има официално регистрирани... 14 деноминации на православната църква и никой не си е и помислил да запечатва храмовете им.
Апелът е към местната власт да спре да се вслушва в прищевките на Светиня му кешишин Николай, който от миряните вече е титулуван Първи и да не ставаме за смях като запечатваме православен храм сякаш е незаконен пункт за „черно тото”, защото същият този владика преди години разреши масонски ритуали в храма „Света Неделя” на погребението на Илия Павлов, което си е чисто оскверняване. Само за това му действие трябваше да го проводят в най-близкия манастир и подложат на низвержение. Иначе ще се намесят вярващите миряни, а те имат примера на държавния мъж Стефан Стамболов. Да не се стигне един ден да го натоварят Николай Севастиянов на файтон, вместо на мерцедес и да го проводят до Централна гара в София, откъдето има трен за руските предели, така любими на светиня му. И това ще е акт в защита на Светото православие.


Тагове:   владика,


Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: toross
Категория: Политика
Прочетен: 5736791
Постинги: 899
Коментари: 6038
Гласове: 9276
Архив
Календар
«  Декември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031