Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2018 04:14 - Поне два закона са нарушени с приемането на Истанбулската конвенция
Автор: elahikari Категория: Политика   
Прочетен: 354 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 18.01.2018 04:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Изгубени в превода

Поне два закона са нарушени с приемането на Истанбулската конвенция
  • image
   
 

17 ян. 2018 | 22:00


Същественият проблем не е свързан с превода. Оказва се, че членовете на
правителството не са виждали доклад до Министерския съвет, в който се
обосновава необходимостта от сключване на договора и финансовите му
измерения

 

 

Пълна каша с Истанбулската конвенция забърка новината за нов превод на документа.

 Юристи коментираха пред “Труд”, че е абсурдно Съветът на Европа да прави
подобен превод. 

“България не е подопечна територия на Съвета на Европа.
За превода на международни договори има национална процедура.
Те се правят от българските институции”, категоричен бе професорът по
конституционно право Пламен Киров. Освен това Истанбулската конвенция трябва да
бъде ратифицирана на езика, на който е договорена – в случая на английски или на
френски. Преводът на български е само информативен. 

Същественият проблем с Истанбулската конвенция е друг и не е свързан с превода.
Оказва се, че членовете на правителството не са виждали доклад до Министерския съвет,
в който се обосновава необходимостта от сключване на договора. В него трябва
да бъдат посочени още очакваните резултати и финансови последици от неговото

прилагане, съответствието на разпоредбите му с Конституцията, законодателството и
международните задължения на Република България, както и с правото на Европейския

съюз. 

Всичко това е записано в чл. 4 на Закона за международните договори, което означава,
че правителството е нарушило закона. А съвносители на проекта за решение са
вицепремиерът Екатерина Захариева и министърът на правосъдието Цецка Цачева.

В ал.(2) на същия параграф е посочено следното: В случай, че изпълнението на
договора е свързано с приемане на нормативни актове или с изменения и допълнения
на законодателството на страната, в проекта на доклад се посочват съответните
законови и подзаконови мерки, които следва да бъдат предприети, както и
държавните органи, от чиято компетентност е тяхната подготовка.
 

Без оценка за въздействието върху националното ни законодателство Истанбулската
конвенция е внесена и в парламента. 

Според юристи е нарушен и Законът за нормативните актове, който предвижда: 

Чл. 7а. (Нов - ДВ, бр. 46 от 2007 г.) Нормативен акт се издава и в случаите, когато трябва да се приемат мерки на национално ниво, необходими за изпълнение и прилагане на актове на Европейския съюз или на международни договори, сключени от Европейските общности. 

... 

Чл. 26. (Отм., нов - ДВ, бр. 46 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Изработването на проект на нормативен акт се извършва при зачитане на принципите на необходимост, обоснованост, предвидимост, откритост, съгласуваност, субсидиарност, пропорционалност и стабилност. 
(2) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) В процеса по изработване на проект на нормативен акт се провеждат обществени консултации с гражданите и юридическите лица. 
(3) (Предишна ал. 2, изм. и доп. - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Преди внасянето на проект на нормативен акт за издаване или приемане от компетентния орган съставителят на проекта го публикува на интернет страницата на съответната институция заедно с мотивите, съответно доклада, и предварителната оценка на въздействието по чл. 20. Когато съставителят на проекта е орган на изпълнителната власт, публикуването се извършва на Портала за обществени консултации, а когато е орган на местното самоуправление - на интернет страницата на съответната община и/или общински съвет. 
(4) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Срокът за предложения и становища по проектите, публикувани за обществени консултации по ал. 3, е не по-кратък от 30 дни. При изключителни случаи и изрично посочване на причините в мотивите, съответно в доклада, съставителят на проекта може да определи друг срок, но не по-кратък от 14 дни. 
(5) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) След приключването на обществената консултация по ал. 3 и преди приемането, съответно издаването на нормативния акт, съставителят на проекта публикува на интернет страницата на съответната институция справка за постъпилите предложения заедно с обосновка за неприетите предложения. Когато съставителят на проекта е орган на изпълнителната власт, публикуването на справката се извършва едновременно и на Портала за обществени консултации. 

... 

Чл. 28. (Отм., нов - ДВ, бр. 46 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Проектът на нормативен акт заедно с мотивите, съответно доклада към него и предварителната оценка на въздействието по чл. 20, се внася за обсъждане и приемане от компетентния орган. 
(2) Мотивите, съответно докладът, съдържат: 
1. причините, които налагат приемането; 
2. целите, които се поставят; 
3. финансовите и други средства, необходими за прилагането на новата уредба; 
4. очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива; 
5. анализ за съответствие с правото на Европейския съюз. 
(3) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Проектът на закон или кодекс, който подлежи на разглеждане от Министерския съвет, се придружава и от справка за съответствието с Конвенцията за защита на правата на човека и основните свободи и с практиката на Европейския съд по правата на човека, която се изготвя от Министерството на правосъдието. 
(4) (Предишна ал. 3, доп. - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Проект на нормативен акт, към който не са приложени мотиви, съответно доклад, съгласно изискванията по ал. 2 и предварителна оценка на въздействието съгласно глава втора, а за проект на закон или кодекс - и справка по ал. 3, не се обсъжда от компетентния орган. 

Според източници от Министерски съвет, на заседанието, на което бе гласувана ратификацията на Конвенцията, не са били представени нито доклад до МС какви са основанията за това и какви промени в Конституцията и законодателството ще се наложат, нито е била обоснована финансовата страна на начинанието. А според запознати тя ще бъде повече от съществена. С пари на данъкоплатците.

 

 

 
 
 
 
 
От категорията

 

Борисов: Срещнах неочаквана подрепа от европейските социалисти за Истанбулската конвенция (видео)

 

Атанасовден е! Зимата си отива, а денят расте с по едно просено зърно

 

ВМРО няма да подкрепи Истанбулската конвенция, колккото и превода да й правят!

 

Борисов пред медиите в Страсбург: Ще се стараем много, гарантирам! (На живо)
 
image



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elahikari
Категория: Политика
Прочетен: 1819751
Постинги: 2299
Коментари: 1477
Гласове: 1565