Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03 16:37 - Духовен баща на България за мен е Стефан Цанев, не починалия патриарх
Автор: ugov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 276 Коментари: 3 Гласове:
1



image

Някои телевизии нарекоха починалия патриарх Неофит „духовен баща на България“. Едва ли са наясно какво влагат в това определение, но за мен то е далеч от истината. Докато беше жив не съм почувствал патриарха за духовен баща. Не помня да е казал нещо запомнящо се, важно за нацията и съдбата на българите. Не мога да цитирам негово послание, което е докоснало сърцето ми. Духовници и негови близки казаха, че бил скромен и възвишен човек, но това не е достатъчно да си духовен баща на нацията. За да си такъв трябва да я напътстваш, да си водач – посланията ти трябва да отекват в сърцата и душите.

За мен духовен баща на България е писателят Стефан Цанев. В интервютата, които дава той е безпощадно точен и непримирим към безчинствата на нашите управници. Винаги ме е възхищавал с гражданската си позиция, карал ме е да се чувствам горд, че съм българин. Не мога да кажа същото за починалия патриарх. Той дълги години мълча и не могат да ме убедят, че мълчанието му е качество, което го прави духовен баща на нацията. Да ме прощават вярващите! За тях може да е велик духовник, но за мен не е!

Иво Югов

barometar.net



Гласувай:
1



1. andrei - Неофит имал благ поглед???
17.03 07:02
Напротив,погледът му е нагъл-погледни добре,коя и да е негова снимка!Желанието му да бъде погребан до гроба на Екзарх Йосив,е потвърждение на тази негова наглост!

Спомням си,преди години по Велики пости се черпеше с марково уиски-направиха му забележка,че не е редно това,а той отговори,че нищо не пишело в Библията против уискито!Това не е ли наглост???Ако си забелязал,преди да го положат в гроба,не го причестиха с вино,а изляха цяла бутилка марково уиски в ковчега!Беше любител на това питие!

През цялото си служение като патриарх,не извърши нито едно начинание полезно за България,с което да бъде запомнен!Нагъл хитрец!!!

Относно за Стефан Цанев-прощавай,но силно се заблуждаваш.Познавам го от Народния театър Иван Вазов.Когато идваше на работа в театъра(работеше като драматург),минаваше покрай служителите и артистите,като през турски гробища.Нито казваше добър ден,нито здравейте-изхлузваше се по страничното служебно стълбище,като мокра връв!Има огромно разминаване при него,между човека и поета!!!Да ме прощаваш,но С.Цанев се държеше с хората,като аристократ към простолюдието!?
Поздрав от мен!

цитирай
2. icansing - Стефан Цанев БЕШЕ такъв.
17.03 11:37
Той дори вече не е критичен към това което пише- пълни глупости, на хиляди мили от предишните, когато бе млад! За разлика от него, Любо Левчев беше с ясен ум в късните си дни. Имам (тук, в блога) статия по въпроса.
цитирай
3. kolevdobri - За умрелите, истината или нищо друго.
18.03 08:54
Щях да пиша статия по въпроса. За патриарха де, не за Стефан Цанев. Аз също не мога да си спомня за послание от негова страна, което да съм запомнил. При черноризците е така, общи приказки и лицемерие. Скатавка от бачкане. Нека баламите да работят, а ние ще го докараме от приказки. Работа за пет пари не са свършили. От този списък изключвам онези монаси от Кюстендилско, които обработват земята около манастира. Карат трактор и орат с него. Грижат се за овошките. Изкарват прехраната си с труд, а не чакат наготово като останалите. А за идеите да не говоря. Приказват някакви работи от старо време. Пеят песни, които никой не разбира. И не ги търси в качеството им на духовни пастири. Не вземат страна. По-лесно е. Защо да си отварят проблеми. Няма да коментирам Стефан Цанев като личност. Колегите по-горе са дали мнение за неговото високомерие. Наистина съм изненадан, ако това е вярно. Не го познавам лично. Писанията му обаче са много добри.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ugov
Категория: Забавление
Прочетен: 2197121
Постинги: 1202
Коментари: 1288
Гласове: 1665
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930