Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
03.11.2009 21:14 -
Росен Плевнелиев впечатлява ...
Май и този Плевнелиев не е лош министър...
Христо МАРКОВ
Не става дума за магистралите и околовръстното шосе на София – те я станат, я не, но е по-добре да ги построят най-сетне. Думата ми е за останалата пътна инфраструктура на България.
Скоро ми се наложи да намина през Северна България. Ужасна пътна мрежа, с просто око се вижда, че сме стотина години изостанали от Европа. Стигането до Реката, основен европейски транспортен коридор, е мъка и половина. Става дума за Дунав, разбира се. Да не забравяме, че нашето Възраждане е дошло по реката и през нея. Това ни е бил „пътят към Европа” в края на 19 век. Удивително е, че сегашното положение е дори по-зле. Ние, българите, сме единствената дунавска страна, която има само един мост на реката. Единствената. В Русе научих, че още по римско време е имало мост – примитивен, но го е имало. Излиза, че откъм този „пътен коридор” не сме мръднали от времето на римските императори. Уж вече тридесет години се говори за построяването на втори мост на Дунав, но си оставаме само с обещанията. Мисля, че дори Симо Мадридски в ролята на премиер-цар копна първа копка, но тя си остана единствената за този прословут мост „Видин – Калафат”. А липсата му е препятствие за развитието на цялото крайдунавие, на цяла Северна България. Да не говорим, че дунавските ни пристанища /доколкото ги има/ изобщо не са развити. В това отношение мамалигарска Румъния е на светлинни години от нас. По тази причина речните корабчета от Виена спират на по-неудобния румънски бряг и игнорират нашенските „пристанища”. Просто липсва адекватна инфраструктура. Да не говорим, че пътищата до тях са от рода на третокласната пътна мрежа. Леко изключение правят подходите до Русе.
Ами я помислете в зимно време как да прескочите оттатък Стара планина, да стигнете от Пловдив до Троян или Габрово например. Беклемето го затварят още през ноември и връзката ви със Северна България се оказва единствено Шипка, което си е мъчение отвсякъде. От десетилетия се говори за тунели през Балкана, но ще си останем с мечтите само. А проходите /доколкото ги има/ зимата въобще не се поддържат. Пътните комуникации в началото на 21 век са от времето на Княжеството и Източна Румелия. Факт – Стара планина се явява и сега естествено препятствие между Южна и Северна България.
В общи линии физическите връзки на България с Европа са отчайващи – със Сърбия и Македония са от времето на Студената война, когато възприемахме Югославия като потенциален враг, Гърция – също, единствено ДПС си свърши работата, та осигури добра комуникация и пътна мрежа към Турция, но тя си много, много далеч от Европейския съюз и едва ли в обозримо бъдеще ще стане част от нея.
Та думата ми е, че за първи път има министър на регионалното развитие, който поне е с намерение да преодолее наследения блокаден синдром на България, придобит от късния социализъм. Отсега е ясно, че пари за мегаинфраструктурни обекти няма да има, но симптоматичното е, че в бюджета са загатнати намеренията и това е разликата между Церовски, Гагаузов и Росен Плевнелиев, поне на пръв поглед. Първите двама прекараха министерстването си в обещания, че до края на мандатите си ще приключат с магистрала „Тракия”, но тя си стои на същото дередже вече осем години, докато при новия министър има конкретен, личен ангажимент. Дано да успее, а в перспектива може и да доживеем построяването на втори мост на Дунав или някой и друг тунел, свързващ Северна с Южна България. Ех, мечти...
PlovdivMedia - Май и този Плевнелиев не е лош министър...
Пристрастието си към Симеон Дянков не съм крил, а разглеждайки предложения бюджет за 2010 г., взе да ми харесва и строителният и благоустройствен министър Плевнелиев. По една проста и много прозрачна причина – за първи път в държавния бюджет има разписани конкретни суми за конкретни дейности, относно пътната инфраструктура на страната.Христо МАРКОВ
Не става дума за магистралите и околовръстното шосе на София – те я станат, я не, но е по-добре да ги построят най-сетне. Думата ми е за останалата пътна инфраструктура на България.
Скоро ми се наложи да намина през Северна България. Ужасна пътна мрежа, с просто око се вижда, че сме стотина години изостанали от Европа. Стигането до Реката, основен европейски транспортен коридор, е мъка и половина. Става дума за Дунав, разбира се. Да не забравяме, че нашето Възраждане е дошло по реката и през нея. Това ни е бил „пътят към Европа” в края на 19 век. Удивително е, че сегашното положение е дори по-зле. Ние, българите, сме единствената дунавска страна, която има само един мост на реката. Единствената. В Русе научих, че още по римско време е имало мост – примитивен, но го е имало. Излиза, че откъм този „пътен коридор” не сме мръднали от времето на римските императори. Уж вече тридесет години се говори за построяването на втори мост на Дунав, но си оставаме само с обещанията. Мисля, че дори Симо Мадридски в ролята на премиер-цар копна първа копка, но тя си остана единствената за този прословут мост „Видин – Калафат”. А липсата му е препятствие за развитието на цялото крайдунавие, на цяла Северна България. Да не говорим, че дунавските ни пристанища /доколкото ги има/ изобщо не са развити. В това отношение мамалигарска Румъния е на светлинни години от нас. По тази причина речните корабчета от Виена спират на по-неудобния румънски бряг и игнорират нашенските „пристанища”. Просто липсва адекватна инфраструктура. Да не говорим, че пътищата до тях са от рода на третокласната пътна мрежа. Леко изключение правят подходите до Русе.
Ами я помислете в зимно време как да прескочите оттатък Стара планина, да стигнете от Пловдив до Троян или Габрово например. Беклемето го затварят още през ноември и връзката ви със Северна България се оказва единствено Шипка, което си е мъчение отвсякъде. От десетилетия се говори за тунели през Балкана, но ще си останем с мечтите само. А проходите /доколкото ги има/ зимата въобще не се поддържат. Пътните комуникации в началото на 21 век са от времето на Княжеството и Източна Румелия. Факт – Стара планина се явява и сега естествено препятствие между Южна и Северна България.
В общи линии физическите връзки на България с Европа са отчайващи – със Сърбия и Македония са от времето на Студената война, когато възприемахме Югославия като потенциален враг, Гърция – също, единствено ДПС си свърши работата, та осигури добра комуникация и пътна мрежа към Турция, но тя си много, много далеч от Европейския съюз и едва ли в обозримо бъдеще ще стане част от нея.
Та думата ми е, че за първи път има министър на регионалното развитие, който поне е с намерение да преодолее наследения блокаден синдром на България, придобит от късния социализъм. Отсега е ясно, че пари за мегаинфраструктурни обекти няма да има, но симптоматичното е, че в бюджета са загатнати намеренията и това е разликата между Церовски, Гагаузов и Росен Плевнелиев, поне на пръв поглед. Първите двама прекараха министерстването си в обещания, че до края на мандатите си ще приключат с магистрала „Тракия”, но тя си стои на същото дередже вече осем години, докато при новия министър има конкретен, личен ангажимент. Дано да успее, а в перспектива може и да доживеем построяването на втори мост на Дунав или някой и друг тунел, свързващ Северна с Южна България. Ех, мечти...
ИПИ - с алтернативно решение за БЮДЖЕТ 2...
Студентите на СУ протестираха срещу оряз...
БИ БИ СИ с 16% орязан бюджет заради криз...
Студентите на СУ протестираха срещу оряз...
БИ БИ СИ с 16% орязан бюджет заради криз...
Следващ постинг
Предишен постинг
След Церовски и Гагауза,Плевенлиев е направо цвете!
цитирайфон наистина е така - дано си е взел поука от съдбата на предходниците му, защото те са страшни.
цитирайМного е важно да знаеш какво правиш,остава и да го гониш до резултат,който е реален/можеш да го ползваш/!Това става с работа и безкомпромистно контролиране на тази яма!Сезона и кризата,ще застрашат това начало,но това ще е теста!
цитирайтрябва да се честити вече успешния проект с новата книжка, нали ?! От сърце - честито!
цитирайДемонстрирам по мой си начин,че може, стига да има желание!Толкова е просто!!!
цитирайправ си, че много често липсана на желание води и до дежурните оправдания за невъзможност да се стори нещо. Идеята за списанието е чудесна, вече реализирана и дано продължи със същия ентусиазъм, който ни е толкова необходим.
цитирайТърсене
Блогрол
1. Григор Симов - един антикомунист
2. Чара с Чар в блогарите
3. Медиапул
4. Промените 89
5. Е - вестник
6. Гласът на жабата
7. Декомунизация
8. в-к Дневник
9. блиц
10. Бивол
11. Големият Живко Желев
12. Блога на Милен Радев
13. сайт Държавна сигурност
14. Пловдив 24
15. Разузнаване
16. Радио Пловдив
17. П О Т
18. Марица - Пловдив
19. П. Симеонов - документи
20. Пловдив Утре
21. ЦИК - Избори
22. ЕСК
23. Пловдив-онлайн
24. Трафик-Пловдив
25. 24 часа
26. СПОРТАЛ
27. VBOX 7
28. ФАКЕЛ - Р. Леонидов
2. Чара с Чар в блогарите
3. Медиапул
4. Промените 89
5. Е - вестник
6. Гласът на жабата
7. Декомунизация
8. в-к Дневник
9. блиц
10. Бивол
11. Големият Живко Желев
12. Блога на Милен Радев
13. сайт Държавна сигурност
14. Пловдив 24
15. Разузнаване
16. Радио Пловдив
17. П О Т
18. Марица - Пловдив
19. П. Симеонов - документи
20. Пловдив Утре
21. ЦИК - Избори
22. ЕСК
23. Пловдив-онлайн
24. Трафик-Пловдив
25. 24 часа
26. СПОРТАЛ
27. VBOX 7
28. ФАКЕЛ - Р. Леонидов