2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. zaw12929
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
Прочетен: 26653 Коментари: 33 Гласове:
Последна промяна: 11.07.2010 12:08
РИМУШКИ – За групата идиоти, които се вдъхновяват от себе си…
/Химните на МВР и Пловдив/
Да го кажа директно още в началото: Господин Министре Цветанов, Другарю Евтимов, Другарю Русев и Другарю Маринов вие сте опасни за психичното здраве на нацията. Ако имате и грам достойнство, що не вземете да скочите от покрива на НДК и … който оцелее?! Не чувствате ли, че се доближавате до тежка форма на развращаване на нацията?
Малко след безпрецедентния шоу-спектакъл с „родната полиция” се разигра същия грозен цирк, гръмовно наречен „Химн на Пловдив” и умело режисиран от люде в града със същите мисловни и естетически критерии. Същите. Днес /8 юли 2010г./ за първи път политически орган „прие” химн на един град, който се съешава с „химна на полицията”. Та да ги запитам и пловдивските първенци – Другари и другарки, Славчо, Илко, Дойчинова-Гогова, Апостолова, не виждате ли, че това никога няма да се запее и от пловдивчани, независимо от „конкурса”, който се опитахте да спретнете, само и само, за да задоволите болните амбиции на композитора Георги Славчев, поета-текстописец Петър Анастасов и техните бойни другари и роднини ? Жалка мегаломания и комунистическа еуфоричност. И тази весела общинско-поетична компания бих призовал – Що не вземете да се възкачите на „Альоша” и с химна на уста не се опитате да скочите? За Славчо, Илко, Дойчинова, Анастасов, Славчев, Апостолова става дума, разбира се.
Условно да ги наречем „групата на Цветанов” и „групата на Славчо”. Това са поетично-музикантски-държавнически формирования, налагащи съвсем съзнателно и нахално свръх чалгарска естетика и убедено, според интелектуалните си лимити, се опитват да формират и по някакъв неразбираем за нормалния човешки критерии да опаковат вкусовете на публиката като я фиксират в себе си.
Ама да започна по същество. Знаете ли какво е РИМУШКИ? Вероятно не и с право, но в някои среди на комунистическата художествено-творческа интелигенция е много разпространен поетичен жанр за творене на всякакви тържествени песньовки по задание. Най-общо казано – това е поръчков поетичен текст, богато хоноруван, на всякакви теми, задължително е да бъде щедро римуван с простички/елементарни/ рими, създаващи „настроение за песен”, както е заданието в някои „документи”. Та по тая причина – РИМУШКИ. Особено популярен жанр в комунистически времена, защото се заплащат сериозно, често под формата на контрактации/предварителни хонорари/, създават популярност и „широка обществена възприемчивост”, а дори според естетическите критерии на ония времена – „разкриват в един поетичен строй истинския лик на положителния герой на новото време – комуниста, чиято душа трепти с проблемите на обществото”. Това е в общи линии, но може да се поръча Римушка и за партиен конгрес, работнически подвиг, дори за град.
Творението, римушката на Петър Анастасов, прогласена за химн на града:
1. Град гранитен, град небесен,
град на всички времена.
Помниш ли орфеевата песен
на Родопа планина.
Припев: Това е Пловдив – град свещен,
в горди хълмове вграден.
Навеки тук, навеки наш,
роден дом и храм и страж.
2. И античната ти слава
връща своя блясък днес.
И в очите наши пак изгрява
възрожденската ти чест!
Пр.
3. Град, дошъл от вековете
тук сърцето му тупти.
Той е с нас – гори, работи, свети
с нас и с нашите мечти!
За някои това може да върхът на поетическия полет, а за мен е пълна тъпня, стихоплетство от най-долна проба, Римушка в най-чист вид. Личи, ама много личи словоблудството: редене на рими без никаква стойност: времена-планина, песен-небесен, наш-страж. Ами мен ме е срам, че градът ще ми е хем храм, хем страж, че „гори, работи, свети” и „връща своя блясък днес”. Слова, подредени по стария соц.навик на Римушката и фалшивата патетика, посолени с нужната доза сладникав лиризъм и досадни трафарети. Не откривам никаква разлика между „химна на Славчо” и вече класическия шедьовър за МВР/не го цитирам в пълен обем от уважение към българския език/:
Ако някой някъде предава
своето отечество и слава,
ако клетвата за дълг прегази –
Нашата полиция ни пази.
Хора, подарете цвете,
хора запомнете ни добре!
Гордост е да служиш в редовете
на България и МВР.
В Северозападна България за такива глупости народният гений има характерен израз „Женоу, предстай си ка мою флаа у твойта као свински крак у тиня” . Искам да кажа, че тия двамата, Евтимов и Анастасов, мислят читателите за тая жена, към която е отправена свалката от светлия образ на врачанския мъжкар, ама съвсем сериозно си мислят за такива читателите, слушателите, въобще консуматорите на „творчеството им”. Евтим Евтимов е типично чедо на лиричния пролеткулт от началото и средата на 50-те години, когато се заражда здравото ядро на ангажираната поезия. Този соц-творец начва поетичекския си полет като отговорник за радио-пропагандата в Петрич и пограничния район от 1955 до 1959 г., а стихосбирките му отразяват важната деятелност – „Будни клепачи” от 1959 г. и „Клас, стани!” от 1967 г. Хората от този район имат зловещи спомени от онова време, когато по нареждане на Коминтерна са принуждавани да се отказват от българското си самосъзнание и да се „приобщават” към някаква измислена „македонска нация”. Та и поета на „виното и любовта” Евтимов после е възнаграден с подобаващ пост в литературната йерархия – дългогодишен партиен секретар на Съюза на българските писатели, главен редактор на лит-официоза „Литературен фронт”… Другият виден представител на по-младото поетично поколение Петър Анастасов е от пловдивското село Марково от малък е закърмен с „правата вяра” и достига до умопомрачителното „В периода 1973-75 г. учи журналистика във Висшата партийна школа при ЦК на КПСС” /Цитатите са от тритомния Речник на българската литература и за двамата./. Още като се върнал от СССР и школата в ЦК на КПСС Анастасов е пратен на високоотговарна работа като директор на издателство „Хр. Г. Данов”, където може да приложи на практика наученото.
Вероятно и двамата химнописци са усвоили изкуството на Римушката с помощта на руските „веснянки”, които са послужили за канава на жанра – „ангажирана гражданска песен”. Та тези веснянки са руски народни песни, с които се изразява радостта от идващата пролет и били любими на др. Сталин, а щом са обичани от него няма начин да не се заобичат от цялото прогресивно поетическо воинство, за да се възпее „патоса на ежедневието”. Да ви демонстрирам една веснянка:
Весна – красна
на чем пришла?
На соче, на бороне,
на кобьiле – вороне.
Ето ви същия ритмичен строй от химните на МВР и Пловдив, същата елементарна силабическа организация на стиха и римушката е готова. И знаете ли как тези юнаци пишат подобни творби. Стъпка първа – подават им темата, тя може да е градът, полицията-милиция, Пловдив, любовта, виното или конгреса. Втората стъпка е разравяне в обратния речник на българския език. Не се учудвайте. Има такъв и е най-популярната книга в средите на българските поети – издание на БАН, 1975 г. Нарича се още „римен речник” и за улеснение са подредени думичките в рима – напр. баба, шваба, жаба, раба, тахтаба… Та взимат Евтимов и Анастасов по тезата/заданието/ подходящите римувания, според поредната тема за "вдъхновение" и се получава: „ наш – страж” и нататък – паваж, дваж, багаж, бандаж, пейзаж, еднаж, дренаж, шпионаж, малинаж, паж, тираж, мираж, кураж, фураж, корсаж, етаж, балотаж, каптаж, шантаж, етаж и така до безкрай на света Петър Анастасов може да си пише римушката за Пловдив след като е избрал основната тема и римата „наш – страж”. Или град да римува с ад, млад, хлад, маскарад, водопад и т.н. Ами Евтимов, който си е избрал „лази и пази” може да си продължи с тогази, нази, квази… Всеки средно интелигентен българин ще нагласи римушката, после трябва мелодия и готово. Е, може да се получат недомислия като „Навеки тук, навеки наш, Роден дом и храм и страж”/Анастасов/ или „Ако някой пред лъжата лази, нашата полиция ни пази”/Евтимов/, но какво тук значи някакъв си смисъл…
Като студент имах колега, който припечелваше не лоши хонорари с такива римушки за бригади, примера на партизаните, герои от съпротивата, революцията, младежката любов, сините очи, русите коси, селската непринуденост… Правеше го, публикуваше на първите страници, доби популярност и стана желан на всички кръчмарски маси, защото имаше пари от поредния хонорар и черпеше богато. Да, но направи грандиозен гаф с обратния речник като римува „лауреатка” с „тарикатка”, а „произведението” бе посветил на Дража Вълчева от село Горна Махала, Карловско. Лелееее, що обяснения изписа, що наказания по комсомолска линия отнесе, що хонорари изгуби… Обясняваше на открито комсомолско събрание, че нямал това предвид, ама с този римен речник объркал сатиричното със сериозното. После продаде речника на друг пловдивски поет на антикварна цена и се зае с проза. Добра цена му взе.
Третата стъпка, драги читатели е да се намери пробивен композитор, комбинативен аранжор и силни на деня опекуни, които да бъдат възкачени на пиедестала „вдъхновители”. В химна за полицията е извикан Тончо Русев, познат от златните времена на „орфея” и аранжорът Пламен Велинов. Да отбележа нещо, което остана незабелязано. Пламен Велинов е направил и аранжимента на педерасткия химн „От икебана дървесата ги боли”, изпълнен прочувствено от Деян Неделчев. Да де, ама какво го интересува вътрешния министър ЦвЦв, той заключва творбата по неговите думи в касата на министерството и я пази до празничния ден, в който близкия му другар Веско Маринов от Полски Тръмбеш ще отпусне гърло. То асъл с такъв опекун, вдъхновител като ЦвЦв може да прокараш и старата народна песен „Издоле идат манафите” за химн на полицията – колко му е.
По-сложно стои проблемът пред творците на пловдивския химн, но те го правят по-директно, по-нагло и по-безсрамно. Бащата на композитора Славчев „оценява” творбите, а в нарочната комисия е и Николай Стойков – колега и близък другар отколе, а в първоначалната „комисия по текстовете” се намърдва стария номенклатурчик Петър Анастасов, оглежда се, ослушва се, вероятно лобира пред „колегите си”, после напуска и се заема да напише „химна”. Сред оценителите е близката му приятелка и двойничка на Йосиф Кобзон, а сега настояща издателка, общественичка и пловдивска съвест Божана Апостолова. Аранжор за творението не е нужен, двамата са си самодостатъчни. Ражда се прогимназиално маршче за пионерски хор от 30-те години/времето на „пролеткулта”, т.е. „пролетарска култура” със замисления текст, калкиран от веснянките/, направо болшевишка конфекция при това специалистите композитори, които помолих за мнение твърдят, че кантото и мелодията са абсолютно сходни с детски китайски песенни мотиви. Както се изрази един професор от пловдивската музикална академия: „Пентатоничните ходове в кантото и хармонията са типични за китайската музика. Нещо като гъст сладко-кисел сос в музиката.” Трябва да ви кажа, че и вие да чуете „химна на Пловдив” ще откриете кулинарни мотиви с източен привкус в творението на Славчев и Анастасов, което обаче е поставено в общинската комисия и след сериозното лоби Славчо и компания се вдъхновяват от него. Разбира се, всички тези фортиции на „творческия тандем” са за тлъстия общински хонорар от 25 000 лв.! Дали пък прокуратурата не е лошо да провери химнотворчеството с пловдивски адрес?
Все пак част от комисията не си плюят на достойнството и гласуват против: журналиста Евгений Тодоров и поетите Николай Заяков и Сашо Секулов, но „вдъхновената” и по-значителна част, предвождана от специалиста по селско стопанство Дойчинова-Гогова и споменатата Апостолова приемат „химна”. С гласуване се утвърждава градския химн?! Организирани са допитвания в мрежата/дирижирани от платени форумци/, че даже и общински концерт и гласуване с бюлетини/!??/ за творбите и накрая общинския съвет „приема” химническата възхвала на Пловдив. За да е цирка пълен в залата, пред ОбС е доведена като панаирджийска мечка Богдана от „България търси талант”, която изпълнява отчайващо фалшиво творбата, но се гласува – 34 на нула „за” китайския опус. Алтернатива не е представена, дори от кумова срама. Момичето е доведено още в 8 сабахлем пред залата да чака предизвестения резултат, а още преди гласуването кметът и компания … стават на крака пред умопомрачителното творение. Преди формално да е утвърдено, дори. Цирк, срамен, грозен и нагъл. Настина Пловдив не заслужава това, което му се случва по времето на тази простодушна селскост, съчетана с тежък комунизъм.
Чуйте внимателно т. нар. „Химн на Пловдив” и имате право да ме упрекнете, ако не съм прав.
Да се върнем в началото. Дойдоха такива времена, когато партийните творци с тежка форма на дебилност или старческа деменция се вдъхновяват от себе си редейки Римушки в традицията на най-зловещите болшевишки времена и после биват налагани като „народен вкус”. Само да припомня на ЦвЦв и на Славчо, че културната революция в Китай през 1966 г. започва с разрушаването на библиотеката на университета „Цинхуа”, после затварят и самия университет, още библиотеки, галерии, даже се забранява пускането на хвърчила „за обществен ред”, а в същото време хиляди придворни поети пишат псалми за Мао, милиони мълчат, докато хумвейбините издевателстват над „учените тирани”, интелигенцията и мислещите люде, защото „трябва да се изравни научния и физическия труд”. Хумвейбините са ученици от средните класове, видиотени от писарушките, които ги обучават, прикривайки се под лозунга за „всепобеден китайски комунизъм с човешко лице”.
И пак да се върна към Северозапада. Там винаги питат „Кой ю бащътъ?” и сведущия отговаря „Он ин ги е бащъ.”/Той им е баща/. В случая бащата на меверейския химн е ЦвЦв, а на „пловдивския” е Славчу, на което в ония предели ще отговорят „Е па, рипа ми гъзъ…”, защото нали знаете, че комунистите са измислили любовта, за да не плащат за секса, след което си затананикайте:
Марули, марули, марули
огромно зелено поле,
а сред тях седи и се пули
едно вдъхновено теле.
… Хапни си теленце, хапни си,
цветенца и свежа роса,
как искам теленце, как искам
и аз да паса…
/по Евтим Евтимов и Петър Анастасов-автори на химнически произведения за МВР и Пловдив/
Евтимов - авторът на поетичния химн на МВР, ударил в земята всички класации на глупостите, писани на български език.
Анастасов - химнописецът и майстор на римушките, според който Пловдив "гори, работи, свети" и освен това ни е "страж".
http://himn.blog.bg/ - на този адрес може да проследите всичко за "Химна на Пловдив", включително да чуете творенията на авторите. Аз ви препоръчвам да чуете еманацията на "конкурса" - http://himn.blog.bg/muzika/2009/08/17/himn-na-plovdiv-plovdiv.381490
ДО РАЙОННА ПРОКУРАТУРА -ГР. ПИРДОП - ОФИ...
Родната полиция се напъна за бивш депута...
10.07.2010 18:12
Да се изучава задължително в отделенията на пловдивските училища!
Развайте се пловдивчани!
И не ми разправяй за този писач на чалга текстове. Лапа от където дават :((
Пак си натопорчил перото, здраво си ги издокарал.
Нищо, че гьонсуратлъкът им е по-голям от егото им.
Някой трябва да ги казва тези неща, че вече капка самоуважение не ми е останала, да поизмием лицето на независимете медиатори .
Е, ти горе-долу май не ги пропускаш , а пък те дават поводи богато!:)))
Да си жив и здрав!
10.07.2010 23:35
11.07.2010 09:35
11.07.2010 09:36
11.07.2010 11:54
11.07.2010 11:57
11.07.2010 14:29
12.07.2010 12:46
13.07.2010 00:07
14.07.2010 02:55
Хубаво, ерудирано, лоогично, но... не съвсем точно. Позволявам си оценки, тъй като си написал адреса на есето си в т.нар. официален блог за химна, т.е. самият ти търсиш мнението на другите. В което няма нищо лошо!
А ето и първата неточност, меко казано: Евгени Тодоров, когото наричам за краткост Е.Т. бил гласувал против!!! Така е, формално. Но първо, кой е ЕТ, та въобще да участва в музикално- поетическа комисия? Той разбира от "духова мизика"??? Второ: Кой и къде роди идеята за химн, както и за конкурс? Славчо? Не, цялата клоунада, включително и нещаствения "концерт" в лятното кино беше негова приумица. Кой модерира и контролира ужасния блог? Пак Е.Т. Колко пъти Е.Т. и неговите търговци ти отговориха на коментари или въпроси? А? А колко пъти отговориха на безсилните вопли на автори и граждани? Николко! Колко пъти Е.Т. покани някой от ония нещастни пионки- участниците в "конкурса". Аз знам- само веднъж. Христо Кидиков и точка. Защо Е.Т. откри концерта и го проведе по- зле от селска вечеринка? Защо Е.Т. не изправи могъща снага срещу останалите 4-ма в "комисията" и не призова останалите, в смисъл тези които не са "напуснали", да дойдат на гласуването и с мнозинството си да не позволят гаврата с всички? Защо не оповести мнението на работните групи, чиито членове не бяха в "комисията"? Къде са Теодоси Спасов, Митко Щерев и пр.? Защо Е.Т. звънна едно телефонче на някои от авторите, за да ги попита защо псуват още о9т самото начало в неговия блог? Защо Е.Т. не оповести резултатите от въшливото си обшествено обсъждане в реални цифри- поне по личната си телевизия?
Много просто.
Защото Е.Т. е главният диригент на добре школувания манипулаторски оркестър. Гласувал против!??
Трънки! И глогинки...
14.07.2010 03:25
И още. Да, комунистически манипулации. Герб Пловдив и Герб България знаят, че конкурсът е НЕЗАКОНЕН! Защо всички гласуваха "за" уродливото парче на Славчев? Питам и себе си: Защо бе, майна??? Какво печелят?
Не е интересно какво печелят ВМРО и БСП? Какво печелят любимците на народа, дето си отрязаха един пръст, само и само да не се опънат на Бойко, та да му дишаме и пием боклука?
Факт е, обаче, че в един и същи строй избраха незаконно родено уродче.
А пловдивчани нехайно си седят на бира по кьошетата. Те няма да идат да питат защо му е на Пловдив химн, нито защо е избран непрозрачно или манипулативно. Те даже едва ли знаят, че имат такъв.
Не знам дали гледа сесията на ОС, защото не казваш нищо за изказванията на "професионалистите" съветници. Най впечатляващо беше напълно подкрепящото изказване на Даниела Дженева, която накара двама диригенти на ансамбъл "Тракия" да напуснат, защото не са съгласни с авторитарното и директорство. (А ансамбълът е на издръжка на общината). Дженева изрази хипер суперлативи за музикално- поетическите качества на повърнята Славчеви- Анастасов. Питам- в качеството и на поет или на музикант? Защото тя е танцьор, почиващ си на лаврите на баща си. В качеството си на опозиционер ли? На човек, който трябва да ни брани от беззаконията на властимащите, на които те дадоха без бой и с глупост властта? Това било най- демократично проведения конкурс на територията на Пловдив? Боже, Боже!!!!
14.07.2010 03:31
14.07.2010 03:37
Между другото, пловдивският Кобзон издава на поразия книги, дебели 4 пръста, произведени от Е.Т. Блоговете на Е.Т. Не било изненадващо, ако издадат и блога за химна. С псувните барабар- те дори ще им харесат най- много от всичко там. Може и да ги поукрасят и доразвият- те двамката са таланти в областта.
14.07.2010 03:42
Марко
14.07.2010 23:00
Лично съм информирал важна особа от Герб в ОС за незаконното провеждане на конкурса. Изпратил съм официално писмо до ОС, в което казвам много меко, но решително някои неща. Писал съм до 3 пловдивски медии. Обл. Управител е информиран индиректно за ситуацията. Но... ГЕРБ, СДС, Атака и т.н. опозиция гласува единно "ЗА". Може би е свързано с отлюспването на К. А може би не- далеч съм от политиката и не разбирам от игрите им. Нямам интереси относно борбата на авторите за победа. Говорих с виден адвокат за подвеждане на О под отговорност. Остава само прокурор, но се съмнявам, че и там ще излезе нещо. Ако бях Някой, можеше и да успея, но тогава пък нямаше да се занимавам с това, нали? Ако можех да организирам сдружение, щях да го сторя, но пък сега виждам, че има и други. Разбери ме, не бих могъл да слушам това уродливо нещо!!! Сигурен съм, че и мнозинството пловдивчани- също. Е, ще кажат, не е като вонята на соф. боклука. А няма да знаят, че е по- лошо. Ако можеш да информираш Тотев, направи го- не съм сигурен дали инф. ми е стигнала читаво до него. Изобщо: стискам ти палци. И успех във всичко. Трябват ни хора като теб!
P.S. Добре е да изтриеш поне това, но и да не го направиш- пак е добре. Абе, прави каквото си щеш:::::::::::::))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
С Уважение: Марко
29.07.2010 20:39
http://30dumi.pozicii.net/2010/07/himnat-na-mvr-v-epohata-na-tchalga-kulturata/
http://30dumi.pozicii.net/2010/07/himnat-na-mvr-v-epohata-na-tchalga-kulturata/
Г-жо Йорданова, вие сериозно ли мислите тези неща , които сте написали във визираната публикация? Мисля си, че си правите майтап по много тънък начин, ако сериозно ги мислите тези неща, сериозно ще ви отговоря.
17.08.2010 18:53
04.10.2010 13:03
ОТГОВОРЕТЕ МИ ТОВА КАКВО Е яко не ЯВНА МАНИПУЛАЦИЯ????????????????
и това е само малка част от измамите, извършени от сем. Славчеви! (направете си справка за Конкърса по Композициа 7/8, от преди няколко дена) 60% от присъстващите в залата да си излязат, след като са чули спечелилото "произведение" (кои ли са останали).. Познайте на кого..... същият Георги Славчев!!!!
Боклуци!!!
„Марули, марули, марули
огромно зелено поле,
а сред тях седи и се пули
едно вдъхновено теле.
… Хапни си теленце, хапни си,
цветенца и свежа роса,
как искам теленце, как искам
и аз да паса…
/по Евтим Евтимов и Петър Анастасов-автори на химнически произведения за МВР и Пловдив/”
Цитираното не е нито по Евтим Евтимов, нито по Петър Анастасов, а е нескопосано плагиатстване от стихотворение на Трендафил Акациев, отпечатано през 1971 година в притурката „Хумориситет” на вестника на СУ. Ето и самия оригинал:
„Марули, марули, марули,
безкрайно зелено поле.
Сред него седи и се пули
едно възхитено теле.
– Хапни си, теленце, хапни си
марулки и свежа роса!
О, как ми се иска да клекна
и аз да паса!”
2. Чара с Чар в блогарите
3. Медиапул
4. Промените 89
5. Е - вестник
6. Гласът на жабата
7. Декомунизация
8. в-к Дневник
9. блиц
10. Бивол
11. Големият Живко Желев
12. Блога на Милен Радев
13. сайт Държавна сигурност
14. Пловдив 24
15. Разузнаване
16. Радио Пловдив
17. П О Т
18. Марица - Пловдив
19. П. Симеонов - документи
20. Пловдив Утре
21. ЦИК - Избори
22. ЕСК
23. Пловдив-онлайн
24. Трафик-Пловдив
25. 24 часа
26. СПОРТАЛ
27. VBOX 7
28. ФАКЕЛ - Р. Леонидов