2. radostinalassa
3. mt46
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. varg1
9. apollon
10. getmans1
11. iw69
12. rosiela
13. sekirata
14. avangardi
2. katan
3. wonder
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. lamb
7. bojil
8. emocionalnost
9. avangardi
10. ka4ak



Църквата ни е във фатална зависимост от руската
Съвсем не съм против канонизацията на Архиепископ Серафим /Николай Соболев/. Всяка църква си има нуждата от своите светци, но в случая има нещо, което дълбоко ме възмущава и това е коленопреклонението на Българската православна църква пред Руската. В православния свят всяка църква е автокефална и нейните вътрешни дела са абсолютно независими от действията на другите православни църкви, но в случая с тази канонизация се провидя съвсем явно подчинеността на клира ни от руския/съветски/ такъв.
За какво иде реч? На 03.02.2016 год. в Москва , в храм „Христос Спасител” РПЦ взима решение на архиерейски събор за канонизацията на Архиепископ Серафим за светец. Веднага след това БПЦ взе същото решение на 26.02.2016 год. в „Св. Александър Невски”. Вярно е, че по-голяма част от служението на Серафим Соболев пред Бога е било в България – от 1921 год. чак до смъртта му през 1950 год., но тук все пак той оглавява руските православни общини в България и връзката му с БПЦ е била само чисто богуслужебна. Безспорно е, че обявяването му за светец има своите канонически основания – има свидетелства за чудеса, извършени от него, има написани жития, има и съответните религиозни регалии, но защо бе нужно БПЦ така скорострелно да се прилепя към РПЦ. Основната деятелност на канонизирания Серафим е била в посока борба за чистотата на православието, остро се противопоставя на антихристиянските култове, особено дъновизма и самарянството, архиепископ Серафим е и твърд противник на икуменическото движение, против модернизирането на православието, срещу католицизма и протестанството и против богослужението с неправославни свещеници. Влиза в остро противоречие с БПЦ по въпроса със смяната на календара като сочи множество противоречия на грегорианския календар с църковния устав. Сигурно за тези си възгледи и борбата си има достатъчно основания за руската православна църква да го обяви за светец, но аз така и не разбрах какви конкретно са му заслугите към БПЦ и българския народ, защото не открих никъде негови изявления, че нашествието на болшевизма в Русия противоречи на православния канон и въобще на християнството. В СССР по това време са разрушени хиляди храмове и са избити стотици хиляди свещеници, а Руската православна църква се превръща в придатък на КПСС. И дума няма за реакция на Серафим Соболев за това дяволско деяние на руските комунисти срещу църквата и християнството. Усетили липсата на такова някъде из българските дебри на нашите чернокапци се появи плахо твърдение, че бил белогвардеец, но никъде в житието на Серафим няма такова нещо, а тъкмо напротив – изпратен е да служи в София от съветската власт и няма нито едно негово изявление за противопоставяне на атеистичния комунистически режим. Светостта на архиепископ Серафим може да е безспорна за вярващите руснаци, които продължават да го почитат и днес, може с неговото застъпничество да стават чудесна, но в случая не виждам мястото на БПЦ – тя в никакъв случай не е проникната от боговдъхновена мъдрост.
Последното канонизиране на български светец е на Софроний Врачански, доколкото си спомням през 1964 год. и от тогава нищо като изключим самосиндикалната акция на владиката Николай с Баташките и Новоселските мъченици. Просто БПЦ липсва в това най-висше въздвижение на автокефалната ни църква. Нима няма достойни български църковници?! Че дори един Иларион Макариополски не е канонизиран, да не говорим за Антим Първи или толкова много дейци на националното ни обединение. Ами избитите свещеници от комунистическия режим като отец Константин от с. Торос, който е рязан на парчета от главорезите от ДС в милицията в гр. Луковит? Нашата църква зловещо мълчи за тях и няма как да е другояче, след като целия ни висш клир се оказа свързан с Държавна сигурност. Но нашите владици веднага отговориха на руските си братя по достойнство и канонизираха и те руския църковен деец. Да не говорим, че той си е класически старостилен и консервативен православен свещенослужител и тази работа е за Българската православна старостилна църква, но стане ли дума за Московската патриаршия нашите владици се отнасят към нея като към метрополия и нищо друго – унизително и за националното ни достойнство, да не говорим за самостоятелността на църквата ни.
За съжаление, както и в обществения живот, така и в църковните дела, ние, българите се оказваме фатално зависими от „големия брат”, категорично доказваме с всеки изминат ден, че колкото и да е странно най-здравата връзка с комунизма и руските интереси идва именно от дейците и то ръководните на вярата ни. Тъжно и много, много унизително…
.
Тагове:
3 март - в същото време на Изток от Рая....
Отслужвали ли са католици и православни ...
На това основание няма защо да се удивляваме поради това, че двете църкви едновременно проведоха акция по канонизирането на руския владика Серафим за светец и че това било унизително за БПЦ, щото тя по този начин демонстрирала пълната си зависимост от РПЦ! Няма как да е иначе при обстоятелствата, които посочих по-горе, и двете институции са така жестоко овладени, опошлени и изтерзани от комунистите-кагебистите и ченгетата, че се е стигнало до положението, че те съвсем не са нито "православни", нито "християнски", нито са църкви даже, те са станали идеологически оръдия на тайните служби на Русия за контрол над простолюдните и наивни народни "маси" и за експанзия на руския империализъм.
Факт е, че ние, българите, просто нямаме църква, у нас няма нито религия, нито вяра, а имаме само комунистическо-ченгесарска бесовщина, която използва регалиите и одеянията на някогашната наша православна църква за да лъже народа и от името на православието и на християнството да работи, казахме, за интересите на руския кагебистко-комунистически империализъм. А руският кагебистко-комунистически империализъм е чисто и просто материалистически, агресивен, бездуховен, човеконенавистнически и свободоненавистнически сатанизъм; да, нещата са стигнали дотам вместо религия, вместо църква, вместо православие и вместо вяра да имаме тъкмо противоположното на всичките тях!
На 3. Септември 1943 г. британските и американски военни части навлизат в Италия. В очакване Рим и Светият престол да попаднат под техен контрол, вечерта на 4 септември, Сталин извиква на спешна среща митрополитите Сергий(Старогородский), местоблюстител на Московския пратриаршески престол, Ленинградският Алексий (Симанский) и Киевския Николай (Якушевич). С нея той стартира плана си за превръщане на Московската патриаршия в „Православен Ватикан”. Първата стъпка за неговото осъществяване е свикването на събор за избор на нов Московски патриарх. Сталин разпорежда да бъде органазиран с „болшевишко темпо”. Нужни са само четири дни и на 8-ми септември митрополит Сергий и избран за патриарх.
Същевременно е създаден Съвет по делата на РПЦ )СДРПЦ), управлението на който е поверено на полковник Георгий Карпов, завеждащ отдел в НКВД. За новите си отговорности, той се консултира с Молотов, дали да не освободи старата си длъжност (защото е някакси неудобно, полковник от НКВД да ръководи организация имаща касаталство към църковните дела – к. м.). Отговорът на Молотов е, че промяна не е необходима, но този факт следва да остане в тайна(а и цитираните отци са го знаели от по-рано - заб. м.). Като председател на СДРПЦ, полковник Карпов е натоварен със задачата: Да издигне международният престиж на обновената патриаршия. В тази връзка му се възлага да набележи основните направления на неговата работа. На които като изпълнителен политически офицер им предава следният вид:
1. Да обедини задграничните руски православни църкви под своя юрисдикция;
2. Да установи близки и приятелски отношения с православните църкви в славянските страни;
3. Да се засили влиянието при решаване на международни църковни въпроси.
Поради преждевременната смърта на патриарх Сергий (Старгородский) 15 май 1944 год. „Проекта” започва да се осъществява от неговият наследник на патриаршеското място, Ленинградският митрополит Алексий. На 10 април, новоизбраният патриарх Алексий, митрополит Николай, който поема функциите на Външен министър на РПЦ и протопрезвитер Николай Колчицкий (управляващ делата на московската патриаршия), посещават Сталин, с когото обсъждат новите външнополитически задача ни Московската патриаршия. (…)
Възприема се като принцип - Църквите от „славянските” държави първи да гостуват на Московската патриаршия, като своеобразен акт на поклонничество в Новия център на православния свят.
От май 1945 до края на 1946 г. патриарх Алексий приема 14-т чужди делегаци.
За сближаване на българската и руска църкви полковник Карпов използва политическите връзки на комундващият Трети украински фронт маршал Ф. И. Толбухин и неговите тъпли връзки в София с правителството на ОФ и БКП.
Вътре в БПЦ, полковник Карпов разчита на тези от българският клир, възпитаници на руски духовни училища, както и на руски църковници, които не са емигрирали с Карловацкия синод при настъплението на Червената армия на Балканите?
Сред тях се откроява такава едни личности, като на отец Всеволод Шпиллер, руски свещенник, който от 1931 г. служи под юрисдикцията на Българската православна църква … след 9 септември 1944 г. назначен за протойерей на митрополитската катедрала „Св. Неделя” в София. Същият активно сътрудничи със Съветските тайни служби и акуратно им докладва за нещата „отвътре” – до 1950г., когато заминава за СССР.
Друга важна фигура от този период в средите на руската църковна емиграция, привлякла вниманието на Съвета по делата на РПЦ е архиепископ Серафим (Соболев). Всъщност отеца става обект на ВНИМАНИЕ НА РУСКИТЕ РАЗУЗНАВАТЕЛНИ СЛУЖБИ, още от 1927 год.
Тук ще спра – за да не излезе, че пиша поради пристрастност или субективизъм некрасиви неща по отношение на Серафим Соболев и ще препоръчам на всеки САМ да прочете:
1. Шпаровски, „Русские приходские общины в Болгарии”
2. Михаил Одинцов, „Декларация митрополита Сергия от 29 июля 1927 года и борьба вокруг ее”;
3. Шпаровский , „Руская церковная емиграция в Болгарии после 1920 годи”
4. Проф. Михаил Бабкин, „Церковь наша не может забыть благожелательного к ней отношения… лично Иосифа Виссарионовича”
5. Трябва ли Православната църква да участвува в икуменическото движение?
Доклад на архиепископ Серафим (Соболев), произнесен на Московското Всеправославно съвещание през 1948 г. (имаща пряко отношение към „икуменизма”)
6. http://www/showwork.php3?AuID=52&WorkID=3126&Level=2 - Какво означава прилагателното "католически"?; доцент Георгиев, Борислав
7. http://wwwe/2015/02/blog-post?view=mosaic – БПЦ в геополитиката на Сталин; Автор: д-р Даниела Калканджиева
Той е глава на Църквата си , а не КГБ,Мосад,ДС,ДПС,СДС, масоните и кой ли още не.
А те са влезли вътре за да я рушат. Това обаче не е новост,понеже се случва вече 2000 години и още нищо няма на лице. Единственият им успех е да убедят хора като теб, че Църквата е някаква човешка организация в която всичко зависи от този или онзи патриарх,че дори от "някакви" "общественици" милеещи за нейното здраве, и които ката ден все някакви съвети й дават.
Като не ходиш на Църква не се вълнувай от Нейните проблеми.
Какво национално обединения какви негови дейци- това да не ти е Комитет по Културата и националното обединение. Църквата христова не канонизира "заслужили деятели на спорта" и "самозвани революционери".
Иларион Макариополски е завършил школата на Каири на о.Халки-който е еретик и отрича Христос а Антим Първи е масон. Какви светци какви църковници!
Разбирам че не харесваш канонизацията на Баташките и Новоселски мъченици, но те са пострадали заради вярата си, а не от пътно-транспорни произшествия.
За мъчениците на комунизма също идва време- има подробно събрана информация и жития от монахиня Валентина Друмева. Пък и някой трябва да направи аргументирано предложение. Ти направи ли ?
29.02.2016 20:27
Какво национално обединения какви негови дейци- това да не ти е Комитет по Културата и националното обединение. Църквата христова не канонизира "заслужили деятели на спорта" и "самозвани революционери".
...
- Значи БПЦ не може да канонизира ТЕЗИ КОИТО ОПАЗИХА НАРОДА НИ - да се нарича БЪЛГАРСКИ! Но може да канонизира монголо-татарският колаборационист - та и да му сложи името и го възвеличае за Патрон-светия, на Катедралният ни храм?
- Значи екзархистите ни били схизматици и масони защото били изпаднали в ереста филетизъм - Кога, в 1872 г. ... а когато гръцкото духовенство изпадна в същият грях, през 1833 год. - защо само след СЕДЕМНАДЕСЕТ години му отмени Фанариотско-цариградската "вселенска" патриаршия, схизмата?
- А на нас българите - Кога ни бе простено, през 1945 г. "само", тоест след СЕДЕМДЕСЕТ И ТРИ ... години :((( И то вследствие на НАМЕСАТА на СССР в лицето на Сталин, а не на Руската или която и да е друга православна църква!
- Такива религиозни "тартюфовци", а поради това и отце-продавци Господине ... накараха отец Паисий да възкликне с огорчение: " ... о неразумний и юроде ...!" - още през 1762 год.!
- Не ме карайте да ви питам за други още по нелицеприятни неща ... от мен "непринадлежащият" към Църквата - за Което Спасителя, (а не висшият църковен клир, който защитавате) ни го казва:
"Където сте събрали двама в Името ми, Там е и църквата."!
- Не ме карайте да ви питам за други още по нелицеприятни неща ... от мен "непринадлежащият" към Църквата
занимавай се с други неща. А мисля все пак че този за когото бяха предназначени тези забележки ме разбра
- Не ме карайте да ви питам за други още по нелицеприятни неща ... от мен "непринадлежащият" към Църквата
занимавай се с други неща. А мисля все пак че този за когото бяха предназначени тези забележки ме разбра
... а аз, само се моля на Създателя - да ме пази от грях ... най-вече възгордяване!
29.02.2016 23:19
"Където сте събрали двама в Името ми, Там е и църквата."![/quote]
Понеже ясно е казано " където са двама или трима събрани в МОЕ ИМЕ, там съм и АЗ посред тях" (Мат.18:20).
Значи в името на Христос са събрани,а не в името на някакви хуманистични, националистични, и други идеи , идеологии и човешки измислици, облечени в уж "народни и псевдо-патриотични работи". Защото държавата ни няколко пъти изгуби пътя гонейки идеологически химери и няколко пъти умря , а Църквата ни беше вечно жива понеже е Христова.
2. Чара с Чар в блогарите
3. Медиапул
4. Промените 89
5. Е - вестник
6. Гласът на жабата
7. Декомунизация
8. в-к Дневник
9. блиц
10. Бивол
11. Големият Живко Желев
12. Блога на Милен Радев
13. сайт Държавна сигурност
14. Пловдив 24
15. Разузнаване
16. Радио Пловдив
17. П О Т
18. Марица - Пловдив
19. П. Симеонов - документи
20. Пловдив Утре
21. ЦИК - Избори
22. ЕСК
23. Пловдив-онлайн
24. Трафик-Пловдив
25. 24 часа
26. СПОРТАЛ
27. VBOX 7
28. ФАКЕЛ - Р. Леонидов