Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2009 14:06 - Ентропният клозет е голия задник на политиците ни
Автор: toross Категория: Политика   
Прочетен: 1502 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 08.10.2009 21:06


Ентропният клозет е голия задник на политиците ни Размер на шрифта: A+ /  нормален /  A-
image


Откакто на 12 януари в Юстус Липсиус в Брюксел се откри изложбата Ентропа не спират коментарите и версиите по изображението на България, като част от 256 кв. метра във вид на разглобен пъзел, в който са разположени контурите на всяка от 27-те страни-членки на ЕС. Замисълът е всяка да се представи със сатирична алюзия, което е либералното послание на чехите към европейците, че може да се надсмиваме едни на други и с нестандартно послание, че миналото и настоящето може да ни обединяват, извън злобните обществени предразсъдъци.
Христо МАРКОВ

Границите на
България са пресътворени от чешкия модернист като турска тоалетна със светещи лампички и цветни тръби. Ревнаха до Бога политици, журналисти и дежурни интелектуалци, изписаха се стотици страници и всред шума и глъчката се изкушавам да предложа на читателя и моя прочит. Просто не открих никъде в пресата или мрежата тълкувание, което да ме задоволява, а то е, че всъщност недоволството дойде, защото инсталацията на Давид Черни представлява вечно голия и наведен задник на политиката ни, поне в последните 50-60 години. По-долу ще се опитам да го докажа.
Ако се вгледаме внимателно в творението на Черни, ще открием доста алюзии, които би трябвало да обидят колегите ни от ЕС. Така например, гордата Великобритания просто липсва от континента, а Холандия е морска шир, над която стърчат три минарета, в Полша пък католически свещеници развяват гей-знамена, в Италия футболисти онанират, Словакия е представена като унгарски шпек, Естония е сърп и чук. Ами Германия, която е представена като пречупен кръст от магистрали?! Всяко едно би трябвало да предизвика бясна демонстрация на нетърпимост към Ентропа, защото знаем тежкия проблем в Холандия с мюсюлманите и ултра-националистите или непоносимостта на Естония към всичко, свързано с комунизма. А комплекса на немците от национал-социализма, а обожанието на католическата вяра в поляците? Да, но никой от политиците на тези страни не драсна протестна нота с искане за свалянето на изложбата. Никой не демонстрира първичния комплекс за недостатъчност и липса на чувство за ирония. Само нашите го направиха безцеремонно и първосигнално.
Всъщност забелязахте ли, че основното недоволство дойде от политиците – нашенските евродепутати, Калфин, Кунева-Пръмова,Грънчарова и обикновените дерибеи в посолствата. В средите на блогърите, свободните и мислещи журналисти, студенти и преподаватели това изображение се прие със спокойствие, иронични коментари или направо съгласие. Разходете се из дебрите на Интернет и ще откриете повече одобрение, отколкото злословие. Има коментари като „Ми да сме благодарни, че сме чиста тоалетна, защото трябваше да е мръсна”. В популярно предаване на национална телевизия от 39 обаждания 31 бяха в подкрепа на инсталацията „България като турски кенеф” и хората се аргументираха – от „станахме помийната яма на Европа” и „сме си турски слуги” до „достойна алегория на политиката и държавниците ни”. Дори над 300 самоорганизирали се в мрежата художници, писатели, културолози, студенти и обикновени граждани подписаха петиция в защита на автора Давид Черни. Бедата е, че ние сме свикнали да възприемаме като обида всичко, което ни се предлага, ако не е с български корен – типичен белег на тоталитарните общества и ограничените култури. Интересно, ако на европейския пъзел художникът бе сложил не стилизирана тоалетна, а просто снимка на истинския дървен клозет, в който е извършвал естествените си нужди актуалния президент на Републиката?! Сигурен съм, че никой нямаше да протестира, защото източника ще е снимката от вестниците „Труд”и „24 часа”, където се появи фотото на президентския кенеф в село Сирищник. Щеше да е изобразен един реалистичен български, при това президентски, първановски нужник. Какво щеше да стане тогава, господа патриоти и естети? И ще протестират ли Кунева-Пръмова, Калфин и Сергей?
От цяла Европа само ние имаме официален правителствен протест, че не можем да преодолеем шегата на един свободен творец. Само в
България правителството демонстрира разгула на аналния си комплекс, за който ще обясня по-късно. Най-стряскаща и първична е реакцията от ведомството на Ивайло Калфин, т.е. външното, което в специална нота изрази удивлението си, че художественото произведение е изложено без санкцията /разрешението!!!/ на чешкото министерство. Тази реакция предизвика ироничната забележка от чешкия премиер Тополанек, че изкуството в демократичните страни е свободно и свалянето на авангардистичния пъзел ще е форма на цензура, немислима за чешкото разбиране за свобода на творчеството.
Вместо да протестират от правителството да бяха приели норма за изразяване по европейски на тези места, включително за транскрибирането им. Николай Василев вече втори мандат се мъчи да внесе някаква унификация, ама все не успява при този богат езиков запас. Защото българската дума на „онова място” всъщност си е „нужник” /където ходиш по нужда, независимо каква/, турската дума е „кенеф” /директна заемка/, „клозет” пък е дошла в страната от немски, а те пък са я получили от латинското clauses/затворен/, а френската „тоалет/на” е ползвана в съвсем, съвсем преносно значение. Та от езикова гледна точка наименованието трябва да е „Турски кенеф” и нищо чудно преди да я монтира, Черни да се е информирал, че членката на ЕС Република
България вече осем години се управлява с мандата на етническата корпорация ДПС. В този случай нещата се подреждат по местата си. Разходете се из контролираните райони на мандатоносителя – Кърджали, Разград, Силистра, Търговище – за да се убедите в масовото присъствие на този тип тоалетен атрибут на обществени места и си е напълно естествено, ако ме питате. Да ги питаш от министерството на Ивайло Калфин що им трябваше официално да протестират, та да правим подобни открития?
Най-лошото в цялата история е, че този държавнически протест на Калфин направи страната ни за още по-голям смях, защото силно травматичната реакция показа сенилност и непреодолени детски комплекси. След официалното си признание управниците нямаха полезен ход и го доказаха с гузното си мълчание, тъй като чехите, като културни хора, просто сложиха на пъзелчето, изобразяващо
България, един черен пищимал и се превърнахме в черната дупка на Европейския съюз, което пък още повече ни унизи в очите на любопитните почитатели на изкуството. И тук е времето да си припомним за аналния комплекс, описан от Зигмунд Фройд в началото на миналия век. Според него, аналният период в развитието на личността приключва около третата-четвъртата година /ние сме членове на ЕС от непълни две/, когато Азът надделява и се потискат инстиктите. Аналните неврози пораждат черти в характера като твърдоглавие, пестеливост, психоневрози с натрапчив характер, които отключват агресивно поведение, изразяващо се в съзнателно замърсяване и употреба на дълги, безсмислени словоизлияния. Фройд прави връзка дори с някои прояви на садизъм и сексуално изтласкване. Който не вярва нека прочете книгата му „Степени на развитие в организма на либидото”. Хайде сега сравнете описанието на аналните неврози с реакцията на Калфин, Кунева и компания. Не демонстрирахме ли тежката си невроза още на втората година от пълноправното ни членство, ами лъжа ли е, че станахме символ на съгласяване с всичко, което ни налагат брюкселските чиновници, само и само да се доберат подбрани хора до пари на ЕС, които безцеремонно крадем пред очите им, а после започват агресивните словоизлияния на Калфин и Кунева, че ще се поправим и скоро, скоро пак се наакваме, като в случая с газовата криза или пътния фонд. Може би без да го е търсил, Давид Черни улови с инсталацията си първичните комплекси и хаоса в реакциите, когато попаднеш в непозната среда, както се случва в държавниците ни станали същи европейци. Реакциите им са като на децата в детската градина, които са свършили „срамната работа” в гащите, вместо на „онова място” – гузност, мрънкане и накрая оглушителен рев. В Брюксел ни замазаха задниците с черния покров, след като се разциврихме чак по дипломатически.
Симптоматично е, че този скандал се разрази по време на чешкото председателство и от чешки художник и интелектуалец. Защото, Чехия е направила най-много от всички европейски страни за приобщаването ни към континенталната цивилизация след Освобождението. Спомняте ли си, че в края на 19 век, водени от славянското си чувство за съпричастност у нас пристигат хиляди чешки индустриалци и инженери, художници и писатели, занаятчии и архитекти, които ни строят заводи и фабрики, създават училища и библиотеки, проектират и строят ж.п. линии, даже ни научават да пием прошековата бира. Абе поевропейчват ни, така да се каже, приобщават ни към „Европата”. Достатъчно е името на един Иречек да ни спомни за чешкия цивилизационен път. След скандала се оказва, че май на психологично, политическо и държавно ниво сме още в оня период – нали знаете, че Бай Ганю гостуваше на Иречек? От две години сме на гости в Европа със същите комплекси...
Да бяха се сетили Калфин и Кунева- Пръмова и за особеното чувство за хумор на чехите. Поне за Хашек и Чапек трябва да са чували, а те се възмутиха, че автора ползвал за мистификацията си /също елемент от съвременното изкуство/ някакви измислени двадесетина имена, но не протестираха, когато научихме, че президента, освен Георги се казва и Гоце, а това не бе дори художествен похват.
Но това е тема за друг разговор. Резултатът от „официалния протест” на дипломацията ни е, че най-напред лъснахме с клозетната си естетика, после се превърнахме в тъмната дупка на Европейския съюз, посредствам черния пищимал, а накрая коментаторите във форумите заключиха, че управниците са искали да прикрият действителността, а тя е: винаги със смъкнати гащи и наведени, независимо дали в Брюксел на Ентропа или в дървения клозет на Първанов в Сирищник.
Хайде сега пак да прочетем за аналния комплекс и тежките неврози, които предизвиква у нашенската политическа класа.




Гласувай:
0
0



1. анонимен - И Калфин и Кунева са чели Дванадесетте стола. Митко Палаузов,Стомани и каляването и, На тихия Дон, вместо да слушат Синия Дунав
25.01.2009 14:26
Знаят, че купените от дядо ми турбини за ВЕЦ - Брусен през 1922 / !!!/ година още работят !
И не само тези направени от чехите неща още работят.
И ще работят.
Не Полша , а Чехия е Председател на ЕС днес !
И си пуснат картичка на всеки братски и небратски съсед.
Докато Ви пиша си пуснах :
http://www.vbox7.com/play:02eb66f2
.
А Кунева и Калфин слушаха Йорданка Христова и пиеха Ариана. Може би.
цитирай
2. toross - Благодаря Ви
25.01.2009 14:47
Напълно сте парв - сега ще си пусна препоръчаното видео
цитирай
3. nadagr - За нужника - напълно съм съгласна!
26.01.2009 10:20
Още през 80-те години на миналия век в едно полско списание за изкуство беше публикувана инсталация на американски художник -тоалетна чиния,от която излиза или влиза,кой както го вижда,американското знаме.
Но тези,назовали се елит,явно нямат и понятие от модерно изкуство.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: toross
Категория: Политика
Прочетен: 7053420
Постинги: 935
Коментари: 6140
Гласове: 9449
Архив
Календар
«  Декември, 2019  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031