Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
09.08.2009 22:17 -
За комунисти, писатели, Първомай и аероплани
В Първомай все на аероплани летят
Христо МАРКОВ
Текстът е документален, както и положителното решение към него. Георги Караславов е от Първомай, както и доскорошният транспортен министър Петър Мутафчиев. Обединява ги желанието да пътуват „на аеропланите”. Само дето Мутафчиев е значително по-осъвременен от Караславов и направо парафирал сделка за два правителствени еърбъса на стойност... 110 млн. долара. Към тях се води и т.нар. „правителствен отряд 28”, който от 9.09.1944 г. никога не е бил на печалба, защото има задача да вози само управляващите при посещенията им из световните столици или да извози оръжието на президента Гоце на поредния задграничен лов. Цялата „социалистическа врътка” е прикрита под благовидния претекст за „сигурността на държавниците”. Само този отряд 28 струвал на държавата 7 млн. лева грешни пари, защото са за заплати на пилоти, стюардеси, механици и няколко глезотийки от състава на задължителните при важни премествания. Да, но според новия транспортен министър Александър Цветков сделката на Мутафчиев плаче за прокуратурата /вече била изпратена за проверка/ най-малкото, защото във ведомството нямало и лев за изплащане на последващите вноски за „аеропланите”. Нито лев! По този начин БГ щяла да се принуди да хариже вече преведените 14 млн. лева като неустойка и да се откаже. Двата правителствени „аероплана” ще се върнат и цялата сделка ще посети кабинетите във ведомството на Борис Велчев.
На всичко отгоре се оказва, че изцяло капиталовите разходи са изразходвани до края на годината – ядец за Бойковия чиновник. Като отмъщение звучат думите на транспортния му предшественик: „Логично беше... иначе правителственият отряд 28 щеше да спре”. На тази тирада Цветков припомни, че в развитите европейски страни правителството и министрите си пътуват с чартърни полети или дори с гражданската авиация, за да се пести от напълно непривичните разходи на лизингови самолети и то втора ръка и прословутия отряд 28. И оприличи сделката на Мутафчиев като „купуване на стара кола на лизинг, за която имате само първата вноска”.
Поради „важната роля на писателите за поддържане на революционната бдителност на трудещите се им се разрешава на представителни посещения в братските социалистически страни да пътуват с аеропланите на ЦК на БКП, след одобрението на Председателя на Писателския съюз” – така завършва просбата на първомаеца Георги Караславов преди десетилетия. Днес обаче другият първомаец-пилот Мутафчиев се размина с нарочните аероплани. За съжаление на местната социалистическа общност...
PlovdivMedia - В Първомай все на аероплани летят
Краят на 60-те. Заседание на ЦК на БКП по въпросите на „писателския съюз”, точка 4 от дневния ред, внесена от Георги Караславов – „Относно задграничните командировки на писателите. Предложение – да се пътува с аеропланите на ЦК на БКП, за да се повиши авторитетът на творците”.Христо МАРКОВ
Текстът е документален, както и положителното решение към него. Георги Караславов е от Първомай, както и доскорошният транспортен министър Петър Мутафчиев. Обединява ги желанието да пътуват „на аеропланите”. Само дето Мутафчиев е значително по-осъвременен от Караславов и направо парафирал сделка за два правителствени еърбъса на стойност... 110 млн. долара. Към тях се води и т.нар. „правителствен отряд 28”, който от 9.09.1944 г. никога не е бил на печалба, защото има задача да вози само управляващите при посещенията им из световните столици или да извози оръжието на президента Гоце на поредния задграничен лов. Цялата „социалистическа врътка” е прикрита под благовидния претекст за „сигурността на държавниците”. Само този отряд 28 струвал на държавата 7 млн. лева грешни пари, защото са за заплати на пилоти, стюардеси, механици и няколко глезотийки от състава на задължителните при важни премествания. Да, но според новия транспортен министър Александър Цветков сделката на Мутафчиев плаче за прокуратурата /вече била изпратена за проверка/ най-малкото, защото във ведомството нямало и лев за изплащане на последващите вноски за „аеропланите”. Нито лев! По този начин БГ щяла да се принуди да хариже вече преведените 14 млн. лева като неустойка и да се откаже. Двата правителствени „аероплана” ще се върнат и цялата сделка ще посети кабинетите във ведомството на Борис Велчев.
На всичко отгоре се оказва, че изцяло капиталовите разходи са изразходвани до края на годината – ядец за Бойковия чиновник. Като отмъщение звучат думите на транспортния му предшественик: „Логично беше... иначе правителственият отряд 28 щеше да спре”. На тази тирада Цветков припомни, че в развитите европейски страни правителството и министрите си пътуват с чартърни полети или дори с гражданската авиация, за да се пести от напълно непривичните разходи на лизингови самолети и то втора ръка и прословутия отряд 28. И оприличи сделката на Мутафчиев като „купуване на стара кола на лизинг, за която имате само първата вноска”.
Поради „важната роля на писателите за поддържане на революционната бдителност на трудещите се им се разрешава на представителни посещения в братските социалистически страни да пътуват с аеропланите на ЦК на БКП, след одобрението на Председателя на Писателския съюз” – така завършва просбата на първомаеца Георги Караславов преди десетилетия. Днес обаче другият първомаец-пилот Мутафчиев се размина с нарочните аероплани. За съжаление на местната социалистическа общност...
Истинското лице на депутатите от руската...
Лумпена! Протестирайбе! Защо не протести...
КОЙ КОГО? Мафията посегна на народа. Фаш...
Лумпена! Протестирайбе! Защо не протести...
КОЙ КОГО? Мафията посегна на народа. Фаш...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Григор Симов - един антикомунист
2. Чара с Чар в блогарите
3. Медиапул
4. Промените 89
5. Е - вестник
6. Гласът на жабата
7. Декомунизация
8. в-к Дневник
9. блиц
10. Бивол
11. Големият Живко Желев
12. Блога на Милен Радев
13. сайт Държавна сигурност
14. Пловдив 24
15. Разузнаване
16. Радио Пловдив
17. П О Т
18. Марица - Пловдив
19. П. Симеонов - документи
20. Пловдив Утре
21. ЦИК - Избори
22. ЕСК
23. Пловдив-онлайн
24. Трафик-Пловдив
25. 24 часа
26. СПОРТАЛ
27. VBOX 7
28. ФАКЕЛ - Р. Леонидов
2. Чара с Чар в блогарите
3. Медиапул
4. Промените 89
5. Е - вестник
6. Гласът на жабата
7. Декомунизация
8. в-к Дневник
9. блиц
10. Бивол
11. Големият Живко Желев
12. Блога на Милен Радев
13. сайт Държавна сигурност
14. Пловдив 24
15. Разузнаване
16. Радио Пловдив
17. П О Т
18. Марица - Пловдив
19. П. Симеонов - документи
20. Пловдив Утре
21. ЦИК - Избори
22. ЕСК
23. Пловдив-онлайн
24. Трафик-Пловдив
25. 24 часа
26. СПОРТАЛ
27. VBOX 7
28. ФАКЕЛ - Р. Леонидов